PROGRAM I PRELEGENCI
Do osób prywatnych, przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji pasz, producentów rolnych, posiadaczy młynów i olejarni, właścicieli firm handlowych oraz firm logistycznych.
Co roku w Gdańskiej Giełdzie Zboża biorą udział osoby, które intensywnie działają na polskim oraz europejskim rynku zbożowym. Podczas wydarzenia prowadzone są dyskusje na temat najnowszych trendów stosowanych w uprawie oraz sprzedaży roślin zbożowych i oleistych. Jest to również doskonała możliwość do zasięgnięcia opinii ekspertów i pozyskania nowych kontaktów handlowych.
Zobacz programGdańska Giełda Zboża ZAKOPANE 2025 odbędzie się 16 stycznia w Hotelu Nosalowy Dwór w Zakopanem.
14:00-17:00 Seminarium19:00-00:00 Biesiada w Karczmie |
12:00 - 17:00 Giełda19:00-00:00 Uroczysta Kolacja |
Rynek zbóż w drugiej części sezonu 2024/25. Co z tym eksportem?
Mirosław Marciniak z firmy InfoGrain od 2008 roku zajmuje się analizą rynków zbożowych i oleistych w kraju i na świecie. Dostarcza rzetelnych informacji o cenach i trendach. Doradza w podejmowaniu decyzji biznesowych.
Rynek walutowy w 2025 roku. Perspektywy i prognozy dla polskiego złotego w nowym otoczeniu ekonomicznym i geopolitycznym.
Jakub Makurat jest specjalistą z branży Fintech z wieloletnim doświadczeniem w obszarze bankowości transakcyjnej i korporacyjnej.
Od ponad 25 lat jest zaangażowany w rozwój handlu zagranicznego w firmach sektora MŚP w Polsce. Od 2015 jego głównym obszarem zainteresowań są nowoczesne usługi finansowe wspierające rozwój handlu zagranicznego, także w formule e-commerce. W międzynarodowej instytucji płatniczej Ebury odpowiada za zarządzanie sprzedażą, współpracę z przedsiębiorcami oraz ekspansję w Czechach, Polsce, Słowacji i krajach bałtyckich.
Marża rośnie na dobrze zorganizowanym transporcie: Dane, trendy rynkowe i strategie rozwoju na 2025
Ekspert i manager z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży transportowej. Od ponad 10 lat związany z Grupą Trans.eu - twórcą jednej z największych platform logistycznych w całej Europie - gdzie odpowiadał za projekty marketingowe, budowę procesów sprzedażowych i wdrożenia rozwiązań technologicznych dla klientów w branży retail, rolnej, stalowej i budowlanej. Na co dzień wspiera firmy w transformacji cyfrowej i tworzeniu nowych strategii w obszarze logistyki. Obecnie jako Global Account Manager w CargoON koncentruje się na optymalizacji procesów organizacji transportu i awizacji z wykorzystaniem technologii, danych i relacji biznesowych. Do swoich priorytetów zalicza m.in. tworzenie elastycznych modeli zarządzania logistyką w oparciu o benchmarki stawek i wielopoziomowe struktury podwykonawców.
Gdzie jest rzepak?
Wojciech Krzywosądzki jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Posiada 10-letnie doświadczenie zawodowe w obrocie zbożami zdobyte w Polsce i Szwajcarii. W czasie swojej kariery odpowiadał zarówno za zaopatrzenie w surowiec zakładów tłuszczowych, jak i za handel na rynku fizycznym i papierowym. Od lutego 2024r. związany z Louis Dreyfus Company.
Założona w 1851 roku firma Louis Dreyfus Company (LDC) jest wiodącym sprzedawcą i przetwórcą towarów rolnych, wykorzystującym swój globalny zasięg i rozległą sieć obiektów, aby służyć klientom i konsumentom na całym świecie, dostarczając odpowiednie produkty we właściwe miejsce, we właściwym czasie - bezpiecznie, niezawodnie i odpowiedzialnie. Nasza działalność obejmuje cały łańcuch wartości, od uprawy do finalnego konsumenta, w szerokim zakresie linii biznesowych, w tym Carbon Solutions, Coffee, Cotton, Food & Feed Solutions, Freight, Global Markets, Grains & Oilseeds, Juice, Rice i Sugar. LDC działa w ponad 100 krajach i zatrudnia około 17 000 osób na całym świecie, pomagając wyżywić i ubrać około 500 milionów ludzi każdego roku poprzez pozyskiwanie, przetwarzanie i transport około 80 milionów ton produktów.
Śruta sojowa
Kierownik działu śrut w Cargill Poland. Od 10 lat bezpośrednio związany z importem śrut sojowych i słonecznikowych do Polski. Zaangażowany w programu sustainable soy dla Europy
Firma Cargill oferuje klientom na całym świecie usługi i produkty spożywcze, rolne, finansowe i przemysłowe. W oparciu o ponad 155-letnie doświadczenie, wspólnie z rolnikami, klientami, przedstawicielami władz i społeczności lokalnych pomagamy ludziom lepiej żyć. 155 tys. pracowników w 70 krajach z pasją, zaangażowaniem oraz poczuciem odpowiedzialności dba o zaopatrzenie w żywność mieszkańców naszej planety, zmniejszając jednocześnie zagrożenie dla środowiska naturalnego oraz dbając o rozwój społeczności, w których żyjemy i pracujemy.
Krzysztof Wysmoliński ADM DIRECT POLSKA |
Jakub Kowalski De Heus |
Arkadiusz Barylski BZK GROUP |
Manager Eksportu Zbóż w ADM Direct Polska. Od trzynastu lat związany z branżą zbożową. Zaczynał rozwiązując wyzwania logistyczne, a od 8 lat zajmuje sie handlem zbożami na rynku krajowym jak i FOB-owym.. ADM Direct Polska to lider w dziedzinie żywienia i przetwórstwa rolniczego, dostarczający produkty roślinne dla szerokiego spektrum branż. Firma, będąca w Polsce jednym z kluczowych przetwórców rzepaku, angażuje się w zrównoważone rozwiązania, wspierając produkcję żywności i napędzając globalny rynek rolny. |
Zarówno na rynku surowców paszowych jak i firmie De Heus jestem od początku swojej kariery czyli od ponad 7 lat. Zaczynałem od zakupów produktów ubocznych z przemysłu spożywczego , później olejów i tłuszczy paszowych, surowców mlecznych, miałem również krótkie epizody z surowcami wysokobiałkowymi i finalnie osiadłem na zbożach najpierw jako kupiec terenowy a obecnie piastuje stanowisko kierownika sekcji zakupu zbóż. Razem z moim 6 osobowym zespołem kupujemy ponad milion ton zbóż od rolników i firm handlowych. Zapewniamy optymalne ilości zbóż do produkcji pasz przyczyniając się do sukcesu naszej firmy. |
Dyrektor Zarządzający Pionu Handlu Surowcami w BZK Group Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Rolniczego Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Posiada 20 letnie doświadczenie na rynku zbóż oraz roślin oleistych. Kieruje zespołem zaopatrzenia w surowce Spółek: Polskie Młyny Sp. z o.o., Bioagra S.A., Komagra Sp. z o.o., STAOIL Sp. z o.o |
Krystian Ogły BUNGE |
Mariusz Olejnik POLSKI RZEPAK |
Arkadiusz Gasidło BIELMAR |
Od 20 lat związany z branżą zbożową, zaczynał w firmie transportowej, a następnie handlującej zbożem. Od 13 lat pozyskuje rzepak dla Olejarni Bunge w Polsce, zdobywając uznanie jako ekspert w swojej dziedzinie. Znany jako ultra maratończyk, podczas biegów trwających ponad dobę zgłębia analizy rynku, którymi podzieli się z nami w Zakopanem. Firma obecna na polskim rynku od 2002 roku, to największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych. |
Rolnik -gospodarstwo w okolicach Kluczborka Współzałożyciel i Prezes Opolskiego Związku Producentów Rolnych Współzałożyciel i Prezes Spółdzielni Grup Polski Rzepak i Zboża Członek Rady Polskiej Federacji Rolnej Spółdzielnia Grup „Polski Rzepak i Zboża” powstała w 2012 r. jako zrzeszenie 9 grup producentów rolnych. Aktualnie Spółdzielnia zrzesza 20 Członków oraz współpracuje z kilkoma firmami skupowymi z południowej Polski. Spółdzielnia dysponuje potencjałem produkcji 40 tyś ton rzepaku i 70 tyś ton ziarna zbóż średnio rocznie. Członkowie Spółdzielni uzyskują wymierne korzyści wynikające ze stosunku członkostwa, w tym m.in. poprzez korzystanie z doradztwa specjalistów rynków rolnych, wypracowanie wspólnych strategii sprzedaży, wymianę doświadczeń oraz informacji pomiędzy producentami, rozpoczęcie niszowych produkcji płodów rolnych o wyższej rentowności oraz przedsięwzięcie wspólnych inwestycji w infrastrukturę skupową i przetwórczą. |
Zakłady Tłuszczowe „Bielmar” Sp. z o.o. to polska firma, należąca do obecnych i byłych pracowników, dostawców rzepaku i dystrybutorów jej produktów. Spółka istnieje od 1994 roku, natomiast zakład rozpoczął swoją działalność w 1945 roku. Bielmar jest producentem tłuszczy roślinnych, w tym wiodących margaryn konsumenckich oraz kulinarnych takich jak: Śniadaniowa, Słoneczna, Palma w Złotym Opakowaniu oraz znanego w całej Polsce Oleju Beskidzkiego. Od ponad 20 lat związany z ZT Bielmar, czołowym krajowym producentem tłuszczy roślinnych. Od 2007 roku zajmuje się zakupami nasion rzepaku oraz sprzedażą makuch rzepakowego. Jednocześnie od 2024 roku pełni funkcję Wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju, gdzie działa na rzecz wzrostu konkurencyjności polskiego sektora olejowego. |
Łukasz Pieprzowski PMN AGRO |
||
Łukasz Pieprzowski dyrektor działu handlowego w firmie PMN Agro. Absolwent Politechniki Warszawskiej. Od 12 lat zajmuje sie handlem płodami rolnymi w kraju i zagranicą. PMN AGRO Piotr Naumiuk to firma handlowa o ugruntowanej pozycji na rynku. Współpracuje z producentami rolnymi w Polsce i zagranicą w zakresie zakupu płodów rolnych. To także zaufany dostawca do młynów, mieszalni pasz i innych podmiotów uczestniczących w obrocie zbożem na terenie Polski i pozostałych krajów naszego regionu. |
Dr Piotr Łuczak - CEO Agro Creative Agency & Media, specjalizującej się w PR i obsłudze medialnej dla firm z branży agro (www.acamedia.com.pl).
Dziennikarz i ekonomista. Autor ponad tysiąca tekstów związanych z polityką rolną Polski i UE. Red. naczelny Agrokonsument.pl oraz Lider Biznesu Grupy MTP. Wcześniej prowadził zespoły redakcyjne m.in. Tygodnika Rolniczego, Profi i top agrar Polska.
Dołącz do kolejnej edycji Gdańskiej Giełdy Zboża, wykupując jeden z dostępnych pakietów. Wybierz odpowiedni pakiet dla siebie.
Kup bilet wstępu